Jak się uczyć? (część druga)
Oglądając poprzedni film dowiedziałeś się jak ważny jest "obraz" w procesie uczenia się. "Widzieć" nowe informacje i je kojarzyć, łączyć ze sobą oraz z pokładami naszej poprzedniej wiedzy - oto zasada szybkiego, skutecznego uczenia się.
"Obraz" to praca wyobraźni, skojarzenia zaś to rodzaj myślowego kleju (mental glue), który skutecznie przyłącza nową wiedzę do już posiadanej.
Podsumowując:
*Kwintesencją wiedzy o nowoczesnym uczeniu się, jego skuteczności i szybkości jest wyobraźnia i siła naszych skojarzeń.
*W proces uczenia się trzeba włączyć cały mózg, zwłaszcza jego ciągle zaniedbywaną prawą półkulę (która odpowiada za wyobraźnię).
*Kwintesencją wiedzy o nowoczesnym uczeniu się, jego skuteczności i szybkości jest wyobraźnia i siła naszych skojarzeń.
*W proces uczenia się trzeba włączyć cały mózg, zwłaszcza jego ciągle zaniedbywaną prawą półkulę (która odpowiada za wyobraźnię).
Filmik załączony do tego posta zaprasza do udziału w eksperymencie obrazującym dwa sposoby uczenia się:
- sposób standardowy oparty na symbolach takich jak słowa
oraz
- sposób niestandardowy oparty na wyobraźni i sile skojarzeń.
- sposób standardowy oparty na symbolach takich jak słowa
oraz
- sposób niestandardowy oparty na wyobraźni i sile skojarzeń.
Który jest bardziej efektywny możecie przekonać się sami przystępując do eksperymentu.
Zapraszam!
Komentarze
Prześlij komentarz